måndag 14 januari 2013

Rita Optimus Prime

Håller på att rita Optimus Prime. Just nu är jag i ett stadie där jag  förfinar formerna, rättar till fel och lägger till mer detaljer.

Jag har valt att sätta dit en Generation 2 Autobotsymbol då jag tycker om den och gillar den vågen av Transformers leksaker trots att knappt några av mina har överlevt fram till idag.

Jag ritar bilden digitalt i programmet ArtRage Studio Pro med hjälp av min ritplatta som är en Wacom Intuos 4L modell.

Jag är verkligen glad över att jag har en någorlunda stor skärm och ritplattan då jag fått redigera och rita om många bitar av den här bilden, vilket hade varit alldeles för svårt för hand på papper för mig.

Mer redigerande och omritande väntar dock och sen möjligtvis färgläggning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar