söndag 19 augusti 2012

Mina senaste serieinköp

The Avengers

Nystart av Avengers efter ett antal års frånvaro där New Avengers hade dess plats. Har läst klart detta album. Kanske inte den absolut bästa Avengersläsningen jag haft, men innehållet var väldigt spännande och överraskande och hade en lite annorlunda ton. Bland annat Kang och tidsresande är inblandat och om jag inte missuppfattar det hela så får man se en avgörande scen med Kang som påverkar händelser långt tillbaka i tiden. Tecknad av min absoluta favorittecknare John Romita JR.

The Eye Of The World - The Graphic Novel Two

Andra albumet i The Wheel Of Time serien. Detta albumet är också taget från första boken. Här börjar saker utforskas mer på djuper och man får hintar om saker som kommer att hända längre fram. Håller på att läsa den just nu och jag väger innehållet mot vad jag minns från boken. Mysig läsning.

The Invincible Iron Man - Vol 6 - Stark Resilint Part Two

Iron Man har varit en väldigt underhållande läsning sedan Tony Starks beslut under Civil War och Secret Invasion gav honom bakslag till bakslag tills han förlora allt och hamna på absoluta botten. Under Stark Resilent börjar han arbeta sig tillbaka och detta albumet är fortsättningen på den historien. Ska bli trevligt att läsa! Nog en av de bästa solotitlar från Marvel so far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar